Zdjęcia do filmu powstały w Ardennes, Compiègne, Paryżu i Wersalu (Francja) oraz w Pradze, Dobris, Lednice i Valtice (Czechy).
Najwięcej scen nakręcono w Vaux le Vicomte. W filmie jest to rezydencja kardynała de Rohan. Oczywiście, najwięcej emocji budziły oryginalne wnętrza Wersalu. Filmowcy otrzymali zgodę na kręcenie w słynnej sali lustrzanej, z zastrzeżeniem jednak, że zostanie użyty steady-cam i operator nie będzie stosował lamp filmowych. Zdjęcia powstawały również w Chateau d`Alaincourt, który "zagrał" zamek Jeanne. D`Alaincourt, będący mieszanką różnych stylów, jest zupełnym przeciwieństwem Wersalu - mówi McDowell. - Tu znaleźliśmy najlepsze wnętrza dla stworzenia rezydencji głównej bohaterki. Tu wszystko się zaczęło i wszystko się skończyło.
Najciężej ekipa scenograficzna pracowała w ogrodach Pałacu Dobris kilka kilometrów od Pragi. Tam zbudowano słynny wersalski Gaj Bogini Venus, gdzie dochodzi do kluczowego spotkania między kardynałem Rohanem a Maria Antoniną. Między innymi zamontowano ogromną wielopoziomową fontannę, alejki ozdobiono klasycystycznymi rzeźbami, które wykonali Czesi. Jednym z najbardziej niezwykłych planów zdjęciowych było Kostnice Sedlec - gotycki kościół, w którym znajdują się rzeźby wykonane z ludzkich kości. Zdjęcia do filmu powstawały również na Morawach, gdzie kręcono wnętrza Valtice Chateau i Mahen Theatre. Następnie ekipa przeniosła się do Francji.
By oddać niezwykłą atmosferę końca XVIII wieku, Charles Shyer zaangażował wybitnego scenografa Alexa McDowella, Milena Canonero - wielokrotnie nagradzaną projektantkę kostiumów i Ashley Rowe, doświadczonego operatora.
Naszym celem nie było stworzenie na ekranie czegoś w rodzaju wiernej kopii osiemnastowiecznej Francji. - wyjaśnia Alex McDowell. - Chcieliśmy stworzyć taki obraz, zbudować taki klimat, by zaciekawić współczesnego widza.
McDowell spędził wiele godzin pogłębiając swoja wiedzę. Przeglądał albumy, naukowe opracowania i rozmawiał z ekspertami. Spotkał się z najlepszymi: Philipem Turlurem, Jeanem Michelem Hugonem i Jeanem Michelem Ducourtry - najbardziej doświadczonymi w odtwarzaniu czasów rewolucji we Francji. Alex Mcdowell chciał trochę zmienić klasyczny wizerunek epoki, dodając więcej świeżości i odrobinę szaleństwa. Naturalistyczne zdjęcia Ashleya Rowe`a dały wnętrzom pałacu w Wersalu klimat poruszającej realności.
McDowellowi bardzo zależało na zbudowaniu ostrego kontrastu między bogactwem królewskiego dworu a ubóstwem ulicy.
Zdjęcia do filmu rozpoczęły się 3 lipca 2000 roku.